کتابخانه عمومی هشت بهشت شهر جدید گلبهار

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

از سال 1372 ، 24 آبان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین شد. این روز، یکی از روزهای هفته کتاب نیز هست. نخستین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در روزهای چهارم تا دهم دی ماه سال 1372 با پیام رهبر جمهوری اسلامی برگزار شد.

در این هفته در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، و استان‌های کشور نمایشگاه‌ها و جشن‌های کتاب و سخنرانی در موضوع چاپ و نشرِ کتاب برگزار می‌شود. علت نام گذاری این روز در تقویم به خاطر ارزش والای کتابخوانی و رشد فرهنگ کتابخوانی در جامعه است .

خواندن کتاب می‌تواند موجب رشد و بالندگی یک جامعه شود البته این شامل تمامی تالیفات نمی‌شود ونباید فرامش کنیم که آنچه در سوق دادن ذهن ما به سمت حقیقت موثر است اطلاعات و آگاهی است که از طرق مختلف از جمله مطالعه به دست و باید به این نکته توجه داشت که کتاب خوب نیز شاخصه‌هایی دارد.

نکته حائز اهمیت این است که در میان آنچه می‌تواند خوراک ذهن و روح‌مان باشد هزل‌ها جایی نداشته باشند و در انتخاب کتاب خوب مانند یک استاد خوب و یا دوست خوب که می‌تواند همراه و یاورمان باشد دقت کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۹ ، ۰۹:۴۴
فاطمه فاضلی مقدم

به مناسبت فرارسیدن بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، «طرح سراسری عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی» باتوجه به شیوع ویروس کووید ۱۹، به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

متقاضیان می توانند در روز شنبه مورخ ۲۴ آبان ۱۳۹۹، با مراجعه به سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه‌های عمومی به آدرس http://www.samanpl.ir و یا با انتخاب پورتال کتابخانه موردنظر خود از طریق http://www.samanpl.ir/common/portal/fehrestlib فرم درخواست ثبت‌نام را تکمیل کنند. 

شایان ذکر است به منظور تکریم اعضای نهاد کتابخانه‌های عمومی و به دلیل تعطیلی‌های پیش آمده، عضویت همه اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور به مدت یک‌سال از تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۹۹ به صورت رایگان، تمدید می شود.

گفتنی است عضویت رایگان بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار به مدت یک روز و از طریق سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه های عمومی کشور (سامان) انجام شده و قابل تمدید نخواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۹ ، ۰۸:۳۷
فاطمه فاضلی مقدم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۹ ، ۰۹:۱۴
فاطمه فاضلی مقدم

  

کتاب حاضر، با موضوع جنگ ایران و عراق (13591367) دربردارنده داستانی براساس زندگی شهید محمّدحسین فهمیده است که نویسنده خاطرات و داستان زندگی ایشان را طی گفتگو با خانواده شهید (پدر، مادر و برادران) و دوستانش، دیدن نوارهای ویدئویی مربوط به خاطرات خانواده، دوستان و معلمین شهید درباره ایشان و براساس خاطرات همرزمان در خرّمشهر به رشته تحریر در آورده است. کتاب، با هدف به تصویر کشیدن فضای دوران دفاع مقدّس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت و انتقال ارزش‌های متعالی جبهه و جنگ برای نوجوانان تهیه شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۹ ، ۰۹:۱۱
فاطمه فاضلی مقدم

 پدافند غیر عامل نوعی دفاع غیرنظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.[

پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است. اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان‌یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه‌های امن می‌باشد.

در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند در حالیکه در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.

پدافند غیر عامل در شبکه‌های توزیع به اصولی پیشگیرانه ای اطلاق می‌شود که با انجام آنها ضریب اطمینان شبکه بالا رفته و در مواقع بحران خسارت وارده کاهش می‌یابد همانند مقاوم‌سازی پایه‌ها، نصب اسپیسر و …

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۲:۳۸
فاطمه فاضلی مقدم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۲:۲۸
فاطمه فاضلی مقدم
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۲:۲۵
فاطمه فاضلی مقدم