کتابخانه عمومی هشت بهشت شهر جدید گلبهار

۰۷ تیر ۰۰ ، ۱۲:۳۴

معرفی کتاب آبی ها

آبی‌ها؛ پدیدآور: سعید تشکری؛ ناشر: به‌نشر؛ تعداد صفحات: 128

آبی‌ها روایت زندگی ذکریای رومی است؛ پزشک مسیحی که در یک دِیر در شهر انتاکیه زندگی می‌کند. او هم‌عصر هارون‌الرشید خلیفه عباسی است که وقتی باخبر می‌شود هارون او را به دربار خود احضار کرده، به‌ناچار دِیر انطاکیه را ترک کرده و راهی مدینه می‌شود.
او برای اینکه از گزند سربازان هارون در امان بماند چند روزی را در زادگاه خود هالینوبلس می‌گذراند، شهری که مسلمانان به آن حرّان می‌گویند و پس از آن برای رسیدن به مقصود خود سفر را از سر می‌گیرد. در طول این سفر در کنار اتفاقاتی که برایش رخ می‌دهد و روایت ماجراهای تعقیب و گریز، سرانجام به سرچشمه علم و معرفت می‌رسد و او که همواره تشنه معرفت و دانش است در کسوت شاگردی امام رضا علیه‌السلام در می‌آید.
ذکریا  که نادیده دلداده و طالب گوهری ناب شده، گام در مسیری پرخطر می‌گذارد تا حضور الگویی تام و تمام را درک کند. شناخت او هر لحظه از مولایش بیشتر می‌شود. ایمان در عمق قلبش رخنه می‌کند و چیزهایی را می‌آموزد که هر کسی گنجایش و ظرفیت شنیدن آن را ندارد.
این حکایت خواندنی و کم‌نظیر و شورانگیز را از دست ندهید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۰۷
فاطمه فاضلی مقدم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی