کتابخانه عمومی هشت بهشت شهر جدید گلبهار

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

به اطلاع علاقه مندان می رساند عضویت در روز شنبه 25 آبان1398 در کتابخانه عمومی هشت بهشت رایگان می باشد و تنها هزینه ی صدور کارت عضویت (1000تومان) دریافت می شود.

 

همچنین جرایم دیرکرد اعضایی که نسبت به بازگرداندن منابع در دست امانت خود در تاریخ های 23آبان تا 30آبان اقدام نمایند، مورد بخشودگی قرار می گیرند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۸ ، ۰۸:۳۷
فاطمه فاضلی مقدم

 

طبق  اعلام نهاد کتابخانه های عمومی کشور ضمن تبریک امامت امام عصر (عج)پنجشنبه1398/08/16تمام کتابخانه های عمومی کشور تعطیل می باشد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۸ ، ۱۴:۱۸
فاطمه فاضلی مقدم

ابومحمد حسن بن علی عسکری علیهم السّلام (۲۳۱ یا ۲۳۲ - ۲۶۰ ه.ق) یازدهمین امام شیعیان است. ایشان فرزند امام هادی علیه السلام است و پس از شهادت پدر بزرگوارشان در سال ۲۵۴ به امامت رسیدند. سالهای امامت ایشان در شهر سامرا و غالبا تحت کنترل شدید خلفای عباسی سپری شد. به نحوی که ارتباط آن حضرت با شیعیان بسیار محدود و تنها به وسیله وکیلان خاص آن حضرت بود.

آن حضرت در سال ۲۶۰ هجری به وسیله زهری که به دستور معتمد عباسی به ایشان خورانده شد به شهادت رسیدند. ایشان پدر حجت خدا بر زمین، امام زمان عجل الله فرجه الشریف می باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۸ ، ۱۲:۲۳
فاطمه فاضلی مقدم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۸ ، ۱۰:۴۱
فاطمه فاضلی مقدم
  1. ​​​​​​​​​​​​​​برگزاری نشت کتابخوان به مناسبت شهادت امام رضا (ع)

در این نشست ابتدابخش هایی از "کتاب لذت دیدار ماه "نوشته مهدی خدامیان آرانی توسط"فاطمه فاضلی مقدم"مسئول کتابخانه بلند خوانی شد.سپس کتاب مجموعه قصه هایی از امام رضا(ع)(قرض عبدالله)"به روایت مژگان شیخی توسط"سیده فاطمه آلبوغبش"،"کتاب مجموعه قصه هاییاز امام رضا(ع)(زخم فرزند)به روایت جعفر ابراهیمی شاهد توسط"سیده ریحانه آلبوغبش"،کتاب مجموعه قصه های امام رضا(ع)(نماز باران)به روایت مژگان شیخی" توسط "نرگس سرخوش"،"کتاب یک درس تازه " به روایت مژگان شیخی توسط"آیدا دلیر"ارائه شد.

برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت شهادت امام رضا(ع)

برگزاری نمایشگاه کتاب کودک به مناسبت رحلت حضرت محمد (ص)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۸ ، ۰۹:۲۷
فاطمه فاضلی مقدم

 

منابع جشنواره


«راز آن بوی شگفت» داستانی است با زبان شاعرانه که در آن ابر و گنجشک و سایر موجودات هم نقش دارند و اثر با انبوهی از خرده روایت های به هم پیوسته جلو می رود. سه خط اصلی داستانی در این رمان عبارتند از سیر تاریخی زندگی امام رضا(ع) از مدینه تا مرو و اتفاقات بعدی تا شهادت امام؛ داستان یکی از شیعیان امام در مدینه به اسم سلیمان که بعد از هجرت امام رضا (ع) تصمیم می گیرد به دنبال امام بیاید و در راه با فردی به اسم اَخرس روبرو می شود که نسبت به او بدبین است، اما او هم تغییر می کند و عاقبت با هم به مرو می رسند و سلیمان تا آخر در خدمت امامش می ماند؛ و بالاخره خط سوم داستانی، ماجرای مردی است به اسم ابوعبدالله که در بیابان گرفتار راهزن ها می شود، آنها چون به او شک می کند که گنجی پنهان داشته باشد او را اسیر می کنند و همراه خود می برند و شکنجه اش می کنند، از جمله در شب سرد او را با لباس نازک بیرون نگه می دارند و دهانش را پر برف می کنند، تا حرف بزند که بدتر او قدرت تکلمش را از دست می دهد ولی با کمک همسر یکی از دزدان که از این رفتار ظالمانه خسته شده می گریزد. ابوعبدالله و پسرش برای زیارت امام(ع) و شفا گرفتن راهی مرو می شوند، در مرو به سلیمان و اخرس که متحول شده برمی خورند، پسر با زنی یک چشم که یک پایش هم معلولیت دارد آشنا می شود. روزی که موفق به زیارت امام(ع) می شوند، زن هم می آید و معلوم می شود همان کسی است که ابوعبدالله را نجات داده بوده. امام به ابوعبدالله راهی برای درمان زبانش می گوید و با دعایش زن را شفا می دهد. هرچند داستان بعد از این هم ادامه پبدا می کند و تا شهادت امام رضا(ع) و نیز سرنوشت خلیفه مأمون را هم می خوانیم، اما تا آن بخشی از رمان که همۀ این سه خط داستانی و ماجرای افراد مختلف به زیارت امام رضا(ع) و حل مشکلشان ختم می شود، یکی از هیجان انگیزترین رمان های مذهبی است که می شودبه نوجوان ها پیشنهاد داد. 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۸ ، ۱۴:۲۷
فاطمه فاضلی مقدم

ا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۸ ، ۰۸:۴۱
فاطمه فاضلی مقدم

امامان معصوم و کامل در همه امور زندگانی برای بشریت خصوصا شیعیان سرمشق و الگو هستند و نباید به صورت کاریکاتوری به زندگانی معصومین نگاه کرد و بلکه همانطور که جنبه فردی، عبادی و زندگانی آنان برای ما الگو است، جنبه اجتماعی و سیاسی اهل بیت نیز برای سعادت یک سرمشق خواهد بود.

کتاب سیره سیاسی امام رضا(ع) و تحلیل مسئله ولایت عهدی نوشته حجت الاسلام علی کارخانه با بهره گیری از روایات، تاریخ و منابع دینی و علمی درصدد به تصویر کشاندن سیره سیاسی امام رضا(ع) است و در این مسیر ابتدا حوادث عصر حضرت را به گونهای پیوسته و روحی واحد به دقت بررسی و آنگاه از متون تاریخی و روایات استفاده شده است.

بحث ولایتعهدی و مناقشات موجود درباره دلایل واگذاری آن سوی مامون و دلایل پذیرش آن از سوی امام رضا(ع)، موضوع همکاری با حاکم جائر،بحث عدم تمایل و تلاش حضرت برای بازپسگیری قدرت سیاسی در دورانی که عباسیان به واسطه جنگهای داخلی میان محمد و امین ضعیف شده بودند و نوع رویکرد و سیاست حضرت در مواجهه با رهبران قیام علیه دستگاه خلافت عباسیان بخشی از چالشهایی است که در این نوشتار به آن پاسخی مستدل و علمی داده میشود.

نگارنده در این کتاب تاکید دارد که تمامی رفتارهای سیاسی امام رضا(ع) بر اساس معیار و شاخص امامت هماهنگ و متوازن میشدند و مساله امامت به سبب رنگ و بوی سیاسی آن یکی از گزارههای مؤثر در اندیشه سیاسی تشیع به شمار میآید.

از ویژگیهای خوب این کتاب این است که نویسنده برای درک بهتر مطالب، مباحث هر فصل را در قالب چند گفتار به مخاطب خود ارایه میکند و در پایان فصل  خلاصه و جمع بندی نیز صورت گرفته است و همچنین  نگارنده قبل از ورود به مبحث اصلی کتاب معانی هر یک از اصطلاحات کلیدی خود را کاملا منقح و روشن ساخته  و چارچوب نظری موضوع پژوهش را مشخص کرده تا از کجفهمی و بدفهمی خواننده جلوگیری شود.

عده ای این پرسش را دارند که چرا امام رضا(ع) قیام نکرد و چرا در آن دوران با وجود جنگ داخلی عباسیان و همراهی برخی از مردم دست به شمشیر نبرد که جواب این سوال در کتاب حاضر به صورت مفصل و مستدل موجود است.

کلیات و چارچوب نظری، سیره سیاسی امام رضا(ع) در برخورد با گروههای انقلابی، سیره سیاسی امام رضا(ع) در برخورد با رهبران فرقهها و ادیان، سیره سیاسی امام رضا(ع) در برخورد با فرقه های اسلامی، سیره سیاسی امام رضا(ع) در برخورد با خلفای عباسی و سیره سیاسی امام رضا(ع) در برخورد با مسئله ولایتعهدی عناوین شش فصل کتاب پیشرو است که میتواند بسیاری از پرسشهای مخاطبان را پاسخ دهد.

این کتاب در 304 صفحه از سوی انتشارات بوستان کتاب به چاپ رسیده است.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آبان ۹۸ ، ۱۳:۰۲
فاطمه فاضلی مقدم