کتابخانه عمومی هشت بهشت شهر جدید گلبهار

از سال 1372 ، 24 آبان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین شد. این روز، یکی از روزهای هفته کتاب نیز هست. نخستین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در روزهای چهارم تا دهم دی ماه سال 1372 با پیام رهبر جمهوری اسلامی برگزار شد.

در این هفته در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، و استان‌های کشور نمایشگاه‌ها و جشن‌های کتاب و سخنرانی در موضوع چاپ و نشرِ کتاب برگزار می‌شود. علت نام گذاری این روز در تقویم به خاطر ارزش والای کتابخوانی و رشد فرهنگ کتابخوانی در جامعه است .

خواندن کتاب می‌تواند موجب رشد و بالندگی یک جامعه شود البته این شامل تمامی تالیفات نمی‌شود ونباید فرامش کنیم که آنچه در سوق دادن ذهن ما به سمت حقیقت موثر است اطلاعات و آگاهی است که از طرق مختلف از جمله مطالعه به دست و باید به این نکته توجه داشت که کتاب خوب نیز شاخصه‌هایی دارد.

نکته حائز اهمیت این است که در میان آنچه می‌تواند خوراک ذهن و روح‌مان باشد هزل‌ها جایی نداشته باشند و در انتخاب کتاب خوب مانند یک استاد خوب و یا دوست خوب که می‌تواند همراه و یاورمان باشد دقت کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۲۴
فاطمه فاضلی مقدم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی