کتابخانه عمومی هشت بهشت شهر جدید گلبهار

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۲۷
فاطمه فاضلی مقدم

در این نشست که با همکاری اعضای فعال کودک برگزار شدابتدا کتاب مردی که از بازارگذشت ازمجموع قصه هایی از امام علی(ع)ویارانش جمع خوانی ودر مورد زندگی ،واقعه غدیر ویاران باوفای حضرت علی توسط مسئول کتابخانه توضیحاتی بیان شد.

کتابهای زیارتنامه برای زائرکوچولو توسط تینا تیر دست،عروس تو خونه اینگا توسط ابوالفضل تیر دست،قصه های تصویری ازپروین اعتصامی(طوطی ودزدان)وکتاب قصه هایی از امام رضا(ع)توسط سوگندعین سراب معرفی شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۸ ، ۰۹:۲۸
فاطمه فاضلی مقدم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۸ ، ۰۸:۵۸
فاطمه فاضلی مقدم

غدیر در قرآن – قرآن در غدیر

نویسنده : محمد باقر انصاری

انتشارات : دلیل ما

رده سنی : بزرگسال

رده کیفی: تخصصی

عنوان محتوا: واقعه غدیر در قرآن

آنچه در این کتاب می خوانید :

این مجموعه ارزشمند که توسط حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محمد باقر انصاری در ۳جلد تنطیم شده   با محور قرار دادن آیات الهی که به هر صورت با غدیر ارتباط یافته در کتاب جمع آوری شده و هر ارتباطی بین قرآن و غدیر بوده مورد تحلیل قرار گرفته و هر حدیثی که فهم آیه را بیشر می کند و مورد تایید مطلب می باشد جمع آوری شده . ابتداء و انتهای واقعه غدیر از اعلام سفر حج  الوداع در مدینه تا بازگشت به مدینه به صورت مبسوط مطرح شده است . نزول آیات قرآن در غدیر- بررسی بیش از صدها آیه از سوره های متعدد قرآن در خصوص امامت و رهبری و فضائل و مناقب حضرت علی (ع) مخصوصا واقعه غدیر درآیات الهی و روایات نبوی در کتب و تفاسیر فریقین .این کتاب در ۳جلد تنظیم شده در جلد اول : نزول آیات قرآن در غدیر( آیات مربوط به اقدامات پیامبر در غدیر –آیات مربوط به اقدامات منافقین در غدیر ) تفسیر آیات قرآن در غدیر – مراحل حضور قرآن در غدیر – معرفی قرآن در غدیر – پژوهش های قرآنی غدیر تاریخچه قرآنی غدیر از جمله مطالب ارزشمندی است که در این کتاب آمده  است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۳۰
فاطمه فاضلی مقدم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۲۲
فاطمه فاضلی مقدم

 

در داستان این کتاب، گوهرشاد بیگم بانی ساخت مسجد گوهرشاد در مشهد، پس از هزار سال به این مسجد می‌آید و با ملکه‌ای روبرو می‌شود که می‌خواهد مسجد گوهرشاد را خراب کند...

در کتاب «اوسنه ی گوهرشاد» روایت‌هایی درباره مسجد گوهرشاد، دوران تجدد رضاخانی، واقعه کشتار مردم در این مسجد، شهر پاریس و … ارائه می‌شود و داستان‌هایی موازی در قرون گذشته و معاصر مقابل خواننده گذاشته می‌شود. 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۵۴
فاطمه فاضلی مقدم
مهربانی در مهر 
   
 اجرای طرح «مهربانی در مهر» برای کودکان و دانش آموزان استان‌های سیل زده به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و در آستانه آغاز سال تحصیلی، طرح «مهربانی در مهر» به منظور تهیه نوشت افزار اسلامی- ایرانی و کتاب های کمک درسی برای کودکان و دانش آموزان در استان‌های سیل زده، اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به دنبال برگزاری موفق پویش «بهار مهربانی» که با هدف کاهش آلام مردم به ویژه کودکان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، پرکردن اوقات فراغت و سرگرمی کودکان در مناطق سیل‌زده اجرا شد، طرح «مهربانی در مهر» به منظور تهیه نوشت افزار اسلامی- ایرانی و کتاب های کمک درسی برای کودکان و دانش آموزان از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود.

این اقدام با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید و به منظور تهیه نوشت افزار اسلامی - ایرانی و کتاب های کمک درسی، در راستای اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای امداد فرهنگی و تأمین نیازهای روانی کودکان و نوجوانان در مناطق سیل‌زده  از ۲۰ تیر لغایت ۳۰ مردادماه برگزار می‌شود و طی این مدت کتابخانه های عمومی سراسر کشور به عنوان پایگاه جمع آوری کمک های مردمی (شامل نوشت افزار اسلامی- ایرانی و کتاب های کمک درسی) فعالیت خواهند داشت.

 از اینکه آغاز سال جدید با وقوع سیل در برخی استان‌های شمالی و غربی کشور خسارات سنگینی به برخی هموطنان مان در استان‌های مختلف تحمیل شد، دستگاه‌های مختلف به کمک نیروهای مردمی اقدامات امدادی آمادگی خود را برای کمک‌رسانی و همچنین تأمین نیازهای اولیه حادثه دیدگان سیل اعلام کردند؛ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در مدت کوتاهی پس از این اتفاق، با فراخوان جمع‌آوری کمک‌های مردمی و اعزام کارکنان نهاد برای ارائه خدمات فرهنگ و امدادی در این مناطق، اقدام به اجرای پویش «بهار مهربانی» کرد.

این حرکت در ماه مبارک رمضان نیز با عنوان طرح «بهار مهربانی در بهار قرآن» که به توزیع عادلانه اقلام جمع‌آوری شده در کتابخانه های عمومی سراسر کشور  و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت ماه مبارک رمضان اختصاص داشت، ادامه یافت. نقالی، شاهنامه خوانی، بازی‌های بومی محلی، مسابقات تفریحی، پرواز بادبادک ها، قصه گویی با محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی، برنامه های جهادی فرهنگی، قصه گویی، برنامه های مرتبط با ماه مبارک رمضان و برنامه ویژه روزه اولی ها، بخشی از برنامه‌های اجرا شده در این مناطق بود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۸ ، ۱۱:۱۲
فاطمه فاضلی مقدم